دانشمندان

وبلاگ نويسي

دانشمندان

۶۸ بازديد

ساده ترين تعريف براي موفقيت اين است كه بگوييم رسيدن به آن چيزي كه مي خواهيم و يا چيزهايي كه ديگران نتوانستند به آن برسند. حتماً تا حالا پيش خود فكر كرده ايد كه فلاني چه مي كند كه در زندگي اش فردي موفق است؟ يا مثلا دوستمان براي چه موفق شد رتبه 1 كنكور شود؟ يا چگونه همسايه مان توانست به اين همه مال برسد؟ خب اين ها و امثال آن سوالاتي است كه من و شما معمولاً از خود و يا در صحبت از ديگران مي پرسيم. بعضي اوقات به خود مي گوييم چرا ما نتوانيم جاي او را بگيريم؟ حيلي ها موفقيت را شاخه اي علم روانشناسي مي دانند، ولي ما نظرمان بيشتر در اين است كه آن را مي توان يكي از دسته هاي مديريت دانست. درست است كه با روش هاي فكر كردن مي توان به آن چيزي كه مي خواهيم برسيم، ولي فراموش نشود كه بايد براي رسيدن به نتيجه دلخواه ، مديريت را در انجام امور به كار بريم. البته شايد اين فرضيه اشتباه باشد و شايد برعكس آن.

اگر نياز داريد تا شبهه هايتان در اين مورد كمتر شود پيشنهاد ما خواندن اين مطلب تا انتها و دانلود مقاله كه به صورت بسيار كامل به موضوع موفقيت پرداخته است را مطالعه كنيد. اگر بخواهيم به شما بگوييم كه چه مطالبي در اين مقاله آمده است، بايد از راهكارهاي رسيدن به موفقيت، شروط و رموز موفقيت، فرهنگ آن، افراد موفق چه خصوصياتي دارند؟، مديران موفق، كار تيمي، ريسك پذيري و گرفتن تصميمات مهم و چندين مطلب را نام برد.

موفقيت چيست؟ و راز و رمز موفقيت در كارها

تعريف موفقيت

موفقيت نه انتزاعي است و نه به مدت كار دارد و افرادي كه متفاوت هستند داراي تفاوت هايي با ديگران دارند كه باعث موفق شدن آن ها مي شود. تعريف موفقيت كار آساني نيست و نمي توان توضيح خاصي در مورد آن داد.

براي اكثر مردم، موفقيت به معناي دستيابي به يك هدف خاص است. براي دستيابي به يك هدف، يك فرد معمولا با انجام كار سخت و خود باوري مي توان به آن چيزي كه مي خواهد برسد. حتي در كارهاي آساني كه شما انجام مي دهيد مي توانيد موفق تر از بقيه باشيد. افرادي كه در يك پروژه موفق هستند، تمايل به انجام پروژه هاي ديگر براي موفقيت بيشتر دارند. دليل آن اين است كه آنها اين احساس كه كار با سختي همراه است و به آن مي پردازند و رسيدن به اين هدف به ارزش زمان و تلاش خود آن ها بستگي دارد. اگر بدانيم كسي كه مي خواهد كاري را انجام دهد، موفق مي شود ، قطعاً به آن ها تبريك مي گوييم. و اين كار به آنها احساس خوب و ايجاد انگيزه در آنها را حتي مي تواند بيشتر كند.

براي برخي افراد، موفقيت به معني بهترين بودن در انجام كاري كه مي كنند معني مي دهد. جهت موفقيت بالاتر نياز است كه : فقط دستيابي به نتايج خوب در كار كافي نيست. اين نگرش به ويژه به ورزشكاران وخانم ها مي تواند بيشتر باشد. در ورزش، شما به تنهايي نمي خواهيد خوب باشيد، بلكه شما مي خواهيد به بهترين ورزشكار و اولين مكان يا رسيدن به يك ركورد جهاني جديد دست يابيد. افرادي كه هميشه مي خواهند بهترين باشند ممكن است با شكست هايي نيز روبرو شوند.

راه هاي رسيدن به موفقيت

راه هاي رسيدن به موفقيت

حقيقت ديگر در مورد موفقيت اين است كه مي تواند حسادت را در شما ايجاد كند. اگر شما در آنچه كه انجام مي دهيد، ديگران مي خواهند به خوبي همان را انجام بدهند، و در صورتي كه به خوبي شما آن كار را نكنند، آنها به شما غبطه مي خورند. اين به اين معني است كه موفقيت مي تواند طعم تلخي را در دهان شخص ايجاد كند، چرا كه به جاي اين كه از دستاوردهاي خود شاد باشند، غصه بهتر نبودن از شخص ديگر را مي خورند. مهم است در اين مورد فراموش نكنيد كه آن ها به خوبي آنچه شما انجام داده ايد را عمل نكرده اند و بسياري از مردم ديگر كه قدر آنچه را كه شما داريد را مي دانند. فقط در مورد تنها چيزي كه آن ها فكر مي كنند اين است كه : اگر شما كار مورد نظر را به درستي انجام دهيد ،مردم به شما غبطه مي خورند. و اگر شما جزء مردم خوش شانس باشيد، با حسادت ،موفقيت شخص ديگر را به عنوان وسيله اي براي ايجاد انگيزه براي دستيابي به اهداف خود در نظر مي گيريد.

چگونگي رسيدن به موفقيت در زندگي

چگونه مي توانم در جهت به تبديل شدن به فرد موفق حركت كنم؟ همان چيزي كه دقيقاً باعث مي شود من به موفقيت هاي بزرگ در زندگي برسم چيست؟ اگر براي پيدا كردن پاسخ به يكي از اين سوالات مي خواهيد  برسيد، فقط يك نگاه به اين مقاله در سايت دانلود مقاله بيندازيد. شما در حال حاضر يك راهنماي جامع در مورد نحوه به موفقيت در زندگي را مطالعه مي كنيد و ما به شما يك يا چندين اسرار ساده از افراد موفق مي گوييم.

ما با يك مثال عملي به منظور اطمينان از درك كامل از آنچه كه ما در حال صحبت كردن از آن هستيم را شروع مي كنيم: شما يك كابينت ساز هستيد و مي خواهيد كسب و كار خود را شروع كنيد. به عبارت ديگر: شما مي خواهيد براي توليد چوب و فروش صندلي هاي مدرن و جديد از يك طرح بزرگ، ميز و قفسه هاي زيبا و همچنين كابينت زيبا، نجاري باز كنيد. اول از همه مهم است يك مكان به اصطلاح براي پايگاه مشتري درست كنيد. اگر شما انواع مشتري را نداشته باشيد، كسب و كار شما بدون شانس خواهد بود و براي به دست آوردن موفقيت يا زنده ماندن نمي توانيد كاري بكنيد. بنابراين از شما مي خواهيم براي شروع برخي از فعاليت هاي بازاريابي و استراتژيك يك وب سايت براي ارائه كسب و كار خود ايجاد كنيد ، و در اين سايت محصولات و خدمات خود را عرضه كنيد. در اين روش شما شانس اينكه از مكاني ديگر مشتري داشته باشيد را داريد و در نتيجه مشتريان بيشتري براي محصولات خود داريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.